Wycieczka Parafialna - relacja

W weekend majowy przeżyliśmy kolejną wycieczkę parafialną po wielu latach. W 2017 r. byliśmy na Dniach Kościoła na Śląsku Cieszyńskim, w minionym roku nasze dzieci były w ZOO w Gdańsku, a w tym roku grupa naszych parafian wybrała się na Dolny Śląsk.

Dzień 1.

Wyruszyliśmy o godz. 5:00 spod piskiej parafii ewangelickiej. Po 9 godzinach podróży dotarliśmy do Kościoła Pokoju w Świdnicy. Nasz pobyt w Świdnicy rozpoczął się od obiadu w restauracji „7 Niebo”, którą prowadzi parafia ewangelicka w Świdnicy. Po posiłku ks. Paweł Meler wikariusz Parafii Ewangelicko – Augsburskiej w Świdnicy oprowadził nas po Kościele Pokoju. Zwiedzanie było wyjątkowe, gdyż ks. Paweł zaprowadził nas na empory kościoła, gdzie turyści nie mają wstępu. Tam też poznaliśmy niesamowitą historię oraz architekturę kościoła. Po zakończeniu zwiedzania oraz grupowym zdjęciu ks. Marcin Pysz przekazał ks. Pawłowi podarunek od naszej parafii w postaci bawełnianej torby z ryciną kościoła w Wejsunach, gdzie znalazły się: książka „Zrozumieć Mazury” Waldemara Mierzwy, Biuletyn Informacyjny stowarzyszenia Betel za 2023 r. oraz słoik sandacza z Jeziora Śniardwy. Następnie nasza wycieczka ruszyła dalej do Pensjonatu nad potokiem Markus w Przesiece. Wieczorem po kolacji spotkaliśmy się na wspólnym wieczorze integracyjnym.

Dzień 2.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania jedynej czynnej Huty Szkła Julia oraz Krystalium, gdzie mogliśmy zapoznać się z całym procesem tworzenia kryształów. Następnie pojechaliśmy do Karpacza, skąd ruszyliśmy na górki spacer do schroniska Samotnia. Spacer ostatecznie okazał się górską wyprawą :)… Popołudniem gdy zeszliśmy z Samotnii do Świątyni Wang, zwiedzaliśmy ten wyjątkowy kościółek ewangelicki w Karpaczu. Po powrocie do pensjonatu i kolacji spotkaliśmy się przy Słowie Bożym, gdzie ks. Marcin przedstawił nam temat najbliższej niedzieli 5. Niedzieli po Wielkanocy – Rogate. Rozpoczęliśmy od śpiewu przy akompaniamencie na gitarze Szymona. Po krótkim rozważaniu rozpoczęliśmy prace artystyczne. Każdy z nas otrzymał bawełnianą torbę z ryciną kościoła w Wejsunach, flamastry oraz farby do tkanin. Tak mogliśmy oddać swoją artystyczną wyobraźnię malując, kolorowując nasz kościół w Wejsunach. Do wspólnych zajęć włączyli się również nasi panowie kierowcy :)…

Dzień 3.

3 maja rozpoczęliśmy od wyjazdu do Jeleniej Góry oraz zwiedzania „Bramy Czasu” gdzie poznaliśmy historię oraz legendy Jeleniej Góry zwiedzając podziemia miasta. Po spotkaniu z „szalonym naukowcem” i prezentacji ciekłego azotu i wodoru ruszyliśmy do Legnicy. W Legnicy zwiedzaliśmy jeden z największych kościołów ewangelickich w Polsce, Ewangelicki Kościół Marii Panny w Legnicy. Naszą grupę przyjął proboszcz legnickiej parafii ks. Jerzy Gansel. Wyjątkowa, monumentalna architektura kościoła zrobiła na nas wielkie wrażenie. Na koniec zwiedzania wyszliśmy na wieżę kościelną pokonując ponad 250 schodów. Ostatnim puntem tego dnia było wspólne grillowanie z legnickimi ewangelikami. Mogliśmy bliżej poznać sytuację życia legnickich ewangelików. Dziękujemy proboszczowi, pani pastorowej Renacie, panu kuratorowi oraz członkom parafii za gościnne i pełne pyszności przyjęcie naszej grupy.

Dzień 4.

Sobota była dla nas dniem wypoczynku. Poranek był bardzo aktywny, bo grupa ochotników o 6:00 wyruszyła nad wodospad w Przesiece. Następnie pojechaliśmy na Termy Cieplickie, zaś część z nas zwiedzała kurort Cieplice. Po wolnym czasie i obiedzie spotkaliśmy się z ks. Sebastianem Koziełem proboszczem Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Cieplicach. Ksiądz Sebastian oprowadził nas po kościele ewangelickim w Cieplicach, zaś syn pastora Filip zagrał na organach, po czym  ks. Sebastian zaprosił całą naszą grupę na kawę i pysze gofry przygotowane przez pastorową Joannę oraz córkę pastora. Uczta była wspaniała i tak dobrze nam było w cieplickiej parafii, że spóźniliśmy się na wystawę „Klimatyczne Karkonosze” :)… więc przy kolejnej wizycie w Karkonoszach mamy coś jeszcze do zwiedzenia. Po kolacji planowaliśmy wieczorne zwiedzenia ruin Zamku Chojnik z pochodniami. Niestety ulewa i burza przerwała nasze plany… Ale nasz organizator szybko znalazł alternatywne zajęcia i pojechaliśmy na kręgle. Wieczór przy kręglach okazało się super czasem integracyjnym. Część z nas pierwszy raz była na kręglach. Tak też zakończył się kolejny dzień naszej wycieczki.

Dziań 5.

Niedziela to był ostatni dzień naszej wycieczki. Sroko świt ruszyliśmy do Zamku Książ w Wałbrzychu. Na Zamku Książ przywitał nas Festiwal Kwiatów i tłumy turystów. Jednym z głównych punktów naszego pobytu na zamku było zwiedzanie podziemi zamku, ogrodów przyzamkowych oraz komnat zamkowych. Prosto z Zamku Książ wyruszyliśmy w podróż do domu.

Serdecznie dziękujemy za wspólny czas, dziękujemy za zaangażowanie każdego uczestnika wycieczki, ale przede wszystkim dziękujemy naszym panom kierowcom z Trans-Kom w Piszu za bezpieczną i sprawną drogę!